..sunyi sudah kampungku..

Salam..arini hari raya yg ke?? urm..raya ke...9..syawal.. kejap jak masa berlalu..kampungku mula kembali sunyi..bkn sunyi apa..urm msh bingit telinga ni..mercun sana sini..tp ndapala..bkn slalu kn..cuma sunyi yang aku maksudkan perantau2 dh mula kembali mencari ilmu..mencari rezeki dan meneruskan hidup. Rumah aku pun dh nak sunyi huhu..sorng da blik ke semenanjung..esok sorng lagi adk aku kembali ke asrama..adk2 sepupu yg lain pun sorng demi sorng tinggalkan kg...termasuk, kazen2 yg sdh berkeluarga yg merantau ke tempat lain.. hilai tawa pun dh makin kurang ni. tinggal la kami d sini.. Teringat time study..betapa beratnya hati meninggalkan rumah. mcm x mau balik kolej jak..tapi demi tanggungjawab..u have to..bila lg nak rasa perasaan tu kn. skrng ni dh menetap terus..n may not going anywhere..tp aku plg suka bila blik kg time raya..best..kat epot penuh org. dgr lagu raya azlina aziz..bru paham camana perasaan perantau ni. betapa perasaan rindu yg membuak..mmg aku x sabr nak smpi kg halaman. gonna miss dat moment.skrg ni..duduk la aku diam2 kat kg ni ha..tmpt kojo pun dekat.. urm bakal suami? org mana? insyaAllah org kg sebelah nun..:p so time raya xpyah pening2 kn..hahaha anyway..selamat berjuang para perantau.. one fine day..u'll come back..:)

Dialah yang menjadikan bumi itu mudah bagi kamu,maka berjalanlah di segala penjurunya dan makanlah sebahagian dari rezekiNya.Dan hanya kepada-Nya lah kamu (kembali setelah) dibangkitkan. [al-Mulk : 15]

Comments

Popular posts from this blog

..Bin2lu..

..@t Last..

..cats..