Hanya coretan..

Untuk kesekian kali..ku menjengah jugak ke blog yg sda lama terbengkalai ni..huhu nothing special to share. Aku menaip ikut gerak hati..nak cerita ape ek..gejala sosial yang makin teruk? Politik..hamba x pandai berbicara soal politik. Isu kemanusiaan di gaza dan Afghanistan yang entah di mana kesudahannya? Betapa bumi ini sudah tua..peringatan-peringatan Allah kepada hamba-hambanya. Tapi sedar ka kita?
Hari ini..28 Ramadhan 1431H..x lama lagi Ramadhan bakal melabuhkan tirainya..di lubuk hati terasa sayu. Betapa semacam tidak puas berada di bulan Ramadhan. InsyaAllah panjang umur tahun depan bertemu lagi. Ramadhan..di mana Allah memberi rahmat dan peluang kepada umat manusia lahir semula dalam keadaan bersih dan memperbetulkan diri, tinggal kita mencorakkan siapa diri kita dengan amal-amal kita. Tetapi sedih saya melihat ada insan-insan yang tidak berpuasa, tidak solat. Seolah-olah lupa tujuan hidup di dunia ini. Tetapi menyambut syawal..lebih-lebih la plak..
Then di bulan ini juga kita tgk berita kes buang bayi, kes bunuh, kes orang hilang semua itu berpunca dr manusia jugak.. yg plg x tahan kes buang bayi tu la..hish..x tau nak cakap org yang buat tu dikategorikan sbg apa..nak kata x otak..ada..sedangkan haiwan pun syg anak.. ada satu hal lagi, kes bunuh..tergamak sungguh nak bunuh org..astagfirullah..kalo bunuh cicak xpe..ini bunuh org..?? kesimpulannya..mereka kurang didikan agama..jiwa x kuat..nauzubillah minta dijauhkan..
hmm same gak ngan zionis ni..x paham bahasa..takbur sungguh..amik hak org..membunuh..x paham la org mcm tu? Mental sickness…

Comments

Popular posts from this blog

..@t Last..

3rd entry..menandakan aku bosan