Allah..save them..bless them..

Today is d last day of Ramadhan..the moon of syawal is coming.. im happy but at d same time..sayu..nex year jmp lg? semalam..watch Bersamamu TV3.. actually program 2 aku xbleh nak tgk..hati x tahan..mesti hujan dan banjir..:) tapi semalam tergerak hati nak tgk jugak..dan of course..konfem..hujan turun. Its abou the palestenian. Yang menumpang teduh d lubnan. Melihat hidup mereka yang serba kekurangan, tiada suami, anak-anak yg x ibu bapa. Tapi, mereka kuat meneruskan hidup. Tempat tinggal uzur, bahaya, daif, keadaan yang kurang bersih, air yang dicatu.. aku x tau nak cakap apa. Betapa kasihannya mereka. Even ada master @ijazah mereka x bleh kemana. Hdup serba kekurangan juga. Berbanding di tempat kita ni, org boleh berbangga dengan pelajaran. Boleh hdup senang da.. tapi dioarng? Sayu aku tgk bdk2 yang dibelikan pakaian oleh crew Bersamamu..diorng sgt hepi..sangat hepi..bleh nampak brp lama diorng x rasa gembira mcm tu. Poor them, expecially the kids..Allah.. x tahan tgk. They really want to go back to their country..harapan mereka sungguh besar. They love their country so much. Subhanallah.. Aku hanya nak mengingatkn diri aku juga dan sapa2 la yg terbaca blog aku ni. Sayang la negara kita ni, jgn hancurkan negara dgn isu-isu yg remeh temeh, mcm yg byk berlaku kat fb skrg komen2 racism.. please..we need to unite..jaga keamanan negara. And please..doakan kesejahteraan bumi Palestin. Salam syawal..

Anak-anak kecil yang belum mengerti apa-apa.. :(

Comments

Popular posts from this blog

..@t Last..

..sunyi sudah kampungku..