..Jakarta..Day 2..[020311]

Assalamualaikum all..
hari kedua..agak liat nak bangun..tapi kugagahi diri untuk bangun subuh..dh solat tido balik da...hehehe pastu aku pelik pagi dah..knp xde cahaya matahari ni..la..rupa-rupanya xde view la tingkap bilik tu..rimas la plak..hohoho tapi xpe la..
jam 8.30 am ind'sia = 9.30 am m'sia..pegi breakfast..nyum2..pastu briefing from En Jamil apa plan untuk 4 hari di Jakarta..
so..hari tu, aktiviti lawatan sambil belajar..ahaks..mmg betul2 study aku hari tu..cultural study..:P
kitorang pegi Museum Nasional Indonesia.. adela jugak gamba ckit2 kat sana..actually aku byk amik pic..tapi langsung xde muka org..:P gamba patung, gamba ruma2 tradisi, gamba map, gamba alat muzik tradisi..hehe lucu la plak..knp mcm tu? sbb aku telampau asyik tgk budaya kat sana..lagipun bejalan dgn Dr dr pusat bahasa dan Prof sekolah sains..hmm..aku apa lagi pun turut sama belayar dgn mereka la..ekekeke lagipun Dr tu minta tolong amik gamba untuk bahan pengajaran..sampai aku lupa nak posing sana sini..
muzium ni bkn perkara asing bagi aku..dah abah aku bekas kurator..so, aku ni grow up kat muzium..lepas ke muzium lunch kat Restaurant Garuda..makan nasi padang..sedapnya..huhuhu
dah kenyang..meneruskan pejalanan ke Mini Indonesia yang terletak di Jakarta Selatan..tengok ruma tradisi.. dlm kepala ni mmg ingat Mini Indonesia tu mcm Cultural Village..kecik..boleh jalan kaki..tapi dah sampai jauh panggang dari api.. Kawasannya luas..perlu berkereta nak round semua..ruma tradisi yang besar2..kawasan tu siap ada muzium..tasik..play ground mcm disneyland..tempat mancing..teater.. urm..x habis masuk suma ruma2 tu..lalu jek..x larat dowh..
then, balik ke pusat bandar..pegi Sarinah Mall..shopping..hee..tapi aku x beli apa2 pun kat sana..simpan duit untuk shop di Tanah Abang.. tapi masa park kete aku dpt satu info..kete2 kat sana..especially bila double park, handbreak x tarik ke atas..why? supaya org boleh sorong kete kalo kete xleh nak klua..hmm..
then, malam tu makan sate..
then..new experience bila disuruh try keropok kulit lembu...@_@ mmg aku xleh masuk..sbb aku rasa bau lembu..hahahahaha
ala..lupa nak amik gamba..hmm..
tp xpe..x nmpk kulit lembu pun..mcm keropok biasa..cuma rasanya rasa lembu..hehehe
..ni rumah etnik toraja.. aku baru tau..huhuhu

..nasi padang di restaurant Garuda..nampak simple..tapi sedap..nyum2

..Dr Asmiaty..my boss n I ..hehehe

...begambar dgn kepala2..

..patung2 hindu ni byk kat muzium..

okeh..sambung esok..daa..gue ngantuk..

Comments

  1. waaaahhh..best eyhhh.... bila la aku dpt bjalan2 gni ni kunun...haha :p

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

..@t Last..

..sunyi sudah kampungku..