..Migraine..

Hari ni..keja x byk sgt..tapi tertekan wif a fewthings. biarkan..nasib baik nda migraine lg. hmm..sometime worried bout my own condition. migraine terlampau kerap. sometime dlm seminggu msti ada migraine. mengapakah? disebabkan aku slalu migraine. aku makin rajin google pasal migraine ni. juz sharing a few things about migraine..

Simptom:

~one-sided pain (ni simptom yg aku alami..sebelah ka
nan)
~throbbing pain
~moderate to severe pain that interrupts your normal life
~nausea/vomiting (belum pernah lg smpi muntah
2)
~sensitive to light and sound

Recognizing migraine and migraine headache sympt
oms is critical. Retrieved 15 October, 2010 from http://www.relieve-migraine-headache.com/migraine-headache-symptoms.html

Other symptoms..

Yang ni mcm bahaya ckit symptom nye..sbb aku mengalaminya.. something to do with visual disturbance..@_@
few people akan mengalami mcm ni..vision x clear..n nmpk mcm objek pecah..

Yg ni..mcm aku..huhu mcm de bnda menghalang penglihatan..sgt bahaya bila mau drive...huhuhu

Yg ni plak..bentuk mcm zigzag2...


yg ni lg la bahaya..separuh x nmpk..wawawa scary dowh...


Migraine. Retrieved on 15 October, 2010 from, http://en.wikipedia.org/wiki/Migraine


Sebab or causes ??

Punca migraine masih belum diketahui tetapi berkemungkinan disebabkan...

~ Genetik
~ Brain disfunction
~ Pengambilan ubat
~ Keletihan atau stress
~ Disebabkan makanan tertentu
~ Kerahan tenaga..
~ Allergy
~ Perubahan hormon
~ Pengambilan alkohol
~ Bright light
~ x makan
~ changes in sleep pattern
~ smoking or exposure to smoke
~ Noises

Causes of migraine. Retrieved 15 October, 2010 from http://www.wrongdiagnosis.com/m/migraine/causes.htm

Treatment??

Slalunya aku akan tidur je dalam keadaan gelap gulita..esoknya..alhamdulillah ok.. i'll continue nex entry pasal treatment..tapi..in real life..makan ubat x meredakan sakitnya..juz get a better sleep and get rest..

Comments

Popular posts from this blog

..@t Last..

..sunyi sudah kampungku..